Sayfalar

16 Mayıs 2015 Cumartesi

Ben Yalnız Bir Adamım



BEN YALNIZ BİR ADAMIM

Yalnız bir adamım ben
Dingin denizler
Kıyısız sahiller
Gemisiz limanlar benim
Terk edilmiş köhne
Balıkçı kulübeleri
Dik yamaçlarda
Kanadı kırık uçurtmalar benim
Sıvası dökülmüş evlerde
Boyasız, boş odalar benim
Sessiz, sakin sokaklar
Soğuk kaldırımlar benim
Herkes tanır beni bu şehirde
Ama kimse sormaz
Derdin nedir, yaran nerede

Yalnız bir adamım ben
Gittiğim yollar tozlu ve ırak,
Elimi attığım her dal kuru
Yürüdüğüm yollar dikenli
Döndüğüm her köşede
Bin bir tuzak,
Ruhumda hep hicran
Güneşse ufkumdan çok uzak.

Uykuları çoktan unutmuş
Yalnız bir adamım ben
Geç saatlerde akrep
Akrep tek dostum
Ondan gözlerimdeki fersiz bakışlar.
Gündüzleri unuttum,
Kaç zamandır güneşe hasret
Bir yanım.
Biliyorum haykırışlarım boş,
Ne kadar çırpınsam faydasız
Karanlıkta kayboluyor
Çünkü sözlerim

Yalnız bir adamım ben
Hayata bakışım farklı
Kitaplardır benim arkadaşım
Dostluk ateşini yakışım farklı
Üşüdüğümde onlara sığınır
Onlara yakınlaşırım
Yalnızlığımı onlarla paylaşırım

Yalnız bir adamım ben
Yüreğimde insan sevgisi
Özde, ta derinde yaralarım
Elimde halimi anlayanım
Dert ortağım, yazanım.
Başucumda, dostum kitaplarım
Zihnimde hep yaradanım,
Allah’ım

Ben yalnız bir adamım.


- Yaşar SALDIK 28.12.1996 17:38 - 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder