Sayfalar

27 Şubat 2014 Perşembe

Ağaçların Tepesinde Yükseklerde

Kitap Hakkında: 
Adı: Ağaçların Tepesinde Yükseklerde
Kitabın Orijinal Adı: Up High in the Trees
Yazar: Kiara Brinkman
Çeviren: İrem Mirzai
Sayfa Sayısı: 328
Boyut: 14 x 20 cm 
Yayınevi: Siren Yayınları
Basım Tarihi: İstanbul, 2008
Kağıt Türü: 2.Hamur ciltsiz
Satış Ücreti: 19 TL Değerlendirmem: %85

Ne Buldum: Beklentime cevap verdi

Yazar Hakkında: Kiara BRİNKMAN 
1979 yılında Amerika Omaha/Nebraska da doğdu. Brown Üniversitesinden mezun oldu.  Uzun yıllar otistik çocuklarla çalıştı. Halen San Francisco’da yaşayan yazar Kiara Brinkman’ın ilk romanı, Ağaçların Tepesinde Yükseklerde, The New York Times, Los Angeles Times, San Francisco Chronicle, Washington Post ve Chicago Tribune tarafından övgüyle karşılandı. 
Kısa öyküleri çeşitli edebiyat dergilerinde yayınlandı. Brinkman’ın yazınındaki kendine özgü ses ve hassasiyet Amerikan edebiyatında yeni ve çarpıcı bir soluğun müjdecisi.

Arka Kapaktan:
Zamanımızın Küçük Prens’i,
Cristina Garcia

Uzun yıllar otistik çocuklarla çalışmış olan yazar Kiara Brinkman’ın romanında, yaşamı, ölümü ve dünya işlerini algılamaya çabalayan sekiz yaşındaki Sebby’nin sesi, bizleri, belki de çoktan gerilerde bıraktığımız içimizdeki çocuğu kucaklamaya, sevgiye, anlayışa ve hayatta her türlü engel karşısında dimdik ayakta durmaya davet ediyor.
“Sebastian’ıma, 
Bugün beş yaşındasın. Sana bunu artık söylemeliyim. Seni kucağıma aldığımda, içimde garip bir his oluyor. Seni kucağımda tutarken bile özlüyormuşum gibi hissediyorum, kollarımın arasında sana bakıyor olsam bile. Bunun ne anlama geldiğini bilmiyorum. Belki sen anlarsın. Lütfen, anlamaya çalış. Şu anda uyuyorsun. Uyurken seni izliyor ve seni yine de özlüyorum. Seni ne kadar çok sevdiğimi bilmeni istiyorum. Seni seviyorum. Senin bunu bilmeni ve her zaman ayakta dimdik durmanı istiyorum.
Sevgiler,
Annen” 
Mektuptaki sözcüklere bakıyorum. Sonra mektubu katlıyor ve cebime geri koyuyorum, bütün sözcükleri hâlâ kafamın içinde görebiliyorum. Onları o kadar çok okudum ki, sadece sözcük oluyorlar, artık ne anlama geldiklerini bilmiyorum.
Sıradışı bir çocuğun sıradışı hayatını anlatan Ağaçların Tepesinde Yükseklerde, naif ve akıcı dili, çarpıcı kurgusu ve sesiyle kolay kolay unutulmayacak bir roman. Kaybettiği annesinin yasını tutarken elinde olmaksızın büyüyen bir çocuğun, Sebby’nin hikâyesini okurken içinizdeki çocuğun sesine siz de kayıtsız kalamayacaksınız.

Kitabın Analizi & Yorumum:
Herkesin okumak ve satın almak için bir yarışın içine girdiği, popüler gösterilen yazarların kitapları yerine farklı yazarların eserlerini okumayı daha çok seviyorum. Öncelikle kitabın ismi ve kapak resmi ilgimi çekti. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen listemin ön sıralarında yerini almayı başardı. Sade tarzı, yalın üslubu okurken sıkılmadan sayfaları çevirmeme neden oldu... Yazarın çok güzel bir anlatım şekli var.
Küçük bir çocuğun  Seby’nin gözünden annesine duyduğu özlem yürek burkan, iç sızlatan, duygu yüklü ve basit bir dille anlatılınca ister istemez etkilendim. Duyguları, yaşadıkları, yaptıkları, yapamadıkları dokundu bana. Her okuyucunun kendinden mutlaka bir şeyler bulacağı, çocukluk anılarına dönüşler yapacağı etkileyici bir eser. Çalışıyor olmama rağmen iki akşamda okuyup bitirdiğim bir kitap. Hoşuma gitti. Gerçekten sevdim bu kitabı. Belli bir zaman sonra tekrar okuyacağımı düşünüyorum.

Off off bakın yine duygulandım ya.
Yıllar önce sevgili annem ve tüm elleri öpülesi anneler için yazmış olduğum şiir aklıma geldi onun bir dörtlüğünü burada şimdi paylaşmak isterim.  

ANNE

Sen hep suskun kalsan da öyle anne
Çoğu zaman bitkin ve yorgun olsan da anne
Nefes alıp başucumda dursan yeter be anne
Beni yalnız bırakıp ta gitme, gitme ne olur
 
 - Yaşar SALDIK  08.06.2008  15:33 - 

1 yorum: