Sayfalar

14 Kasım 2014 Cuma

Allah De Ötesini Bırak



Kitap Hakkında:
Adı: Allah De Ötesini Bırak
Yazar: Uğur Koşar
Sayfa:176
Ebat: 14x20 cm
Satış Ücreti: 15 TL
Değerlendirmem:%90
Ne Buldum:Kendimi ve Hayatın Kendisini

Konusu Arka Kapaktan:

Allah her şeyden haberdardır, sanmayın ki size yapılan haksızlığa kayıtsız kalıyor. O, size bir annenin evladına yaklaştığı merhametten daha fazla merhamet duyandır. Duanın karşılığını takip etmeden “Allah de ötesini bırak”. Kul Rabb’ini imtihan etmez. O’na tevekküle yaklaştığında rahmetini tüm hücrelerinde hissedeceksin.

Karşında o kadar çok maskeli insan var ki onları tanımak için yoruluyorsun. Şayet dikkat edersen güzel olan bir şey var; o senin hakkını aldıkça sen onun sevaplarından kazanıyorsun. O halde kaybettim diye üzülme, biraz daha derin bakarsan, aslında kazandığını fark edeceksin!.. 

Aşık olacaksın evet ama kalbini Allah aşkıyla yakacaksın… Dünyanın geçici olduğunu, biteceğini İDRAK edeceksin; sadece sonsuz kudrete bağlanacaksın.Allah’a bağlı yaşayacaksın. İşte Uğur Koşar bu kitap da sana herkes gibi Allah’ı anlatmıyor O’nu adeta hissettirip yaşatıyor.!                                                                                                              Psikolog Cavidan Ebru Kızıl

Yirmi yıldır terapi deneyimlerinde elde ettiğim sonuçlardan biri şudur ki; eksik olan parçaları yitirdiğini düşünen ve bunları arayarak çıkmazlara giren ve bunun da dışarıda olduğunu sanan çok büyük bir çoğunluk çeşitli psikolojik sorunlarla ruh sağlıklarını bozmuştur.
Bu büyük çoğunluğa eserlerinde ve görüşlerinde öze dönüş yolunda katkı sağlayan, aradıklarını bulabilme cesareti ve ışığı olan Uğur Koşar Dostuma “Allah De Ötesini Bırak” ile özlerine dönebilmesi adına ışık olan eserinden dolayı en içten teşekkürlerimi sunuyorum…
Uzm. Psikolog Abdullah Topal

Kitap Hakkında İzlenim ve Yorumum:

Uğur Koşar’ın okuduğum bu ilk kitabını bir arkadaşımın ısrarla tavsiye etmesi üzerine bir kitap sitesinden 8 TL gibi uygun fiyata aldım ve okudum. Genelde ısrar ve tavsiye üzerine kitap almam. Okuyacağım kitapları araştırarak, dokunarak, görerek inceleyerek ve kalbimin sesini dinleyerek alırım. İlk defa tavsiye üzerine bir kitap aldım. Ne hikmettir ki, kitabı bana tavsiye eden arkadaşım da hayatı boyunca belki de topu topu beş kitap ya okumuştur, ya da okumamıştır. Onu kırmamak adına iki adet sipariş verdim ve diğerini de arkadaşıma hediye ettim. 
Kitap vardır insanı bir anda sarar alır götürür, kitap vardır 20-30-50 sayfa okursunuz ama
okuduğunuz her sayfada sizi sıkar, ömrünüzü bitirir. Destek Yayınları’ndan çıkan Uğur Koşar’ın “Allah De Ötesini Bırak” adlı bu kitabı birinci kitap örneğine uyan bir eser.
Kitabı elime alıp okumaya başladığımda kitapta adeta kendimi yeniden buldum.  Silkindim kendime geldim. Yüce dinimizin tüm güzelliklerinden tutun da arı Allah sevgisine kadar geniş çerçevede çeşitli konulara değinen kitap insan olarak eksik kalan yönlerimizi tamamlamamıza da yardımcı oluyor.

Kendi adıma konuşmam gerekirse, az çok bildiğim konularda biraz daha fazla detay vererek bilgileri tazelememi sağladı diyebilirim. Ama arkadaşım açısından bakarsak ona çok şey kazandırdığı, bilmediği konularda bilgi dağarcığına yeni bilgiler eklediği ve hayata, geleceğe, insanlara bakışında yeni ufuklar açtığı kesin. Bunları nasıl bu kadar net söyleyebiliyorsun diye aklınıza bir soru gelebilir. Zira kitabı okuduktan sonra kendisi ile kitap hakkında yorumlarımızı karşılıklı olarak paylaştık ve bu sebeple onun kazanımlarından bu kadar kesin konuşuyorum. Onun adına sevindim elbette.

Ayet ve hadislerle desteklenen kitap, aciz olan insanın Allah’a koşulsuz inanması ve güvenmesi sonucunda âlemlerin Rabbi yüce Yaratıcı’ nın kendisini yalnız ve yarı yolda bırakmayacağını dile getirmektedir. Kalbi Allah sevgisi ve imanla dolu olan insanların gündelik yaşamlarında uğradıkları haksızlıkların, haksızlığı yapanın yanına kar kalmayacağını, her şeyi bilen ve gören RAHMAN’ın kulluk vazifesini yerine getiren kullarının her daim yanında olacağına vurgu yapmaktadır.

Kitabı özetlemek hem çok zor hem de çok basit. Zor diyorum, çünkü Tasavvufi bir kitap. Derin ve önemli konuları irdeliyor. Bu öyle her babayiğidin harcı değil. Kolay diyorum, çünkü yaşamın ta kendisini anlatıyor. Kitapla ilgili tek söyleyebileceğim, sıradan, renkli şatafatlı kapaklarla süslenerek albenisi arttırılan, birbirinin tıpa tıp aynısı ve edebi değerlerden uzak kitaplar alıp okuyacağınıza (sizler ne demek istediğimi anladınız sanırım) bu kitabı alın okuyun derim. Herkese tavsiyedir. Okuduktan sonra düşüncelerinizde ve davranışlarınızda değişiklikler olacağını söylersem yalan söylemiş olmam. İyi okumalar dilerim.

Kitabı okurken yıllar önce karaladığım bir şiiri anımsadım ve bu kitaba ve kitapta anlatılanlara uygun düşeceğine inandığım için burada onu da paylaşıyorum.
Ayrıca bu şiiri yazarken çok garip bir olay yaşadım. Şiiri yazıp bitirdiğim ve son noktayı koyduğum anda cep telefonuma eski iş yerimden bir arkadaşımdan bir sms aldım.
Mesajda sadece şunlar yazıyordu:
"Allah-Lailahe-illallah-hak Muhammed un-resullullah"
 İşin garip olan kısmı ise ertesi gün sabah bu arkadaşımı arayıp da  sorduğumda bana kesinlikle böyle bir mesaj atmadığını söyledi.
Ama mesaj onun telefon numarasından gelmişti.

Bakma *
.......
........

Ruhunu aydınlatan nurlu sevgiyi gör;
Fani dünyadaki çıkar sevdalarına bakma…
Mademki ilahi aşk yüreğine Rahmet'ül Kevser akıtıyor;
Dünyayı altın tepside sunsalar da bir kez olsun dönüp bakma…

>Allah-Lailahe-illallah-hak Muhammed un-resullullah.<

- Yaşar SALDIK 20.01.2006 23:17:24 -

* dörtlüğü karalarken Mesnevi'den etkilendiğimi söylemeliyim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder