Sayfalar

14 Temmuz 2014 Pazartesi

DÜNYA KUPASI 2014 SAHİBİNİ BULDU

Evet, bir dünya kupası daha bu akşam oynanan Arjantin-Almanya finaliyle sona erdi.

Dünya Kupası başladığında favorimin Almanya olduğunu arkadaşlara söylemiştim. Bunu söylerken de Almanya’yı tuttuğumdan falan değil hani. Almanya’nın disiplin anlayışına, takım oyunundaki başarısına ve bitmek tükenmek bilmeyen kondisyonlarına bakarak, iyi etüt ederek söylemiştim bunu.
Ben futbolu oynayan oynamak isteyen her takımı seviyorum.  Futbolun bir temaşa oyunu olduğunu unutmamak gerekir. Lakin kupada Hollanda, Kostarika, Kolombiya ofansif ve göze hoş gelen top oynasalar da hepsinin eksik olan yanları vardı. Futbol severlerin Brezilya’dan beklentileri ise bir hayli yüksekti. Gel gelelim Brezilya vasatın üstüne bile çıkamadı. Bana göre dünya 4.lüğünü bile hak etmediler.



Joachim Löw’ün Alman takımını son  2-3 yıldır pas takımı yapmaya çalışma gayretleri nin boşa çıkmadığını ve dünya kupasına hazırladığını ve bunu da bu kupayı alarak başardığını düşünüyorum.



Gurup maçları başladığında görüldü ki tek adamlı sisteme dayalı futbol oynayan iki takım vardı, bunlardan birisi Ronaldo'nun Portekiz'i diğeri de Messi'nin Arjantin'i. Bilindiği gibi Portekiz bunun acısını guruptan dahi çıkamayarak ağır ödedi. Arjantin ise biraz da şansının yardımıyla finale kadar geldi. Ama tek adama dayalı futbol oyununun sonunun geldiğini, böyle bir sistemle oynamanın tarihe karışması gerektiğini herkes gördü sanırım.



Maçın 56.dakikasında İtalyan hakem Rizzoli'in kaleci Neuer’in Higuain’e diziyle yaptığı net faulü es geçerek sarı kart ve penaltı verememiş olması finale yakışmayacak bir hareketti. Fifa’nın artık hakemimiz Cüneyt Çakır'ı çeyrek final, yarı final maçları ile geçiştirmesi, oyalaması bir riyakarlıktır diye düşünüyorum. 


Tüm hakemlerin maç yönetimini gördükten sonra bu kupanın finalini yönetmesi gereken tek hakem Cüneyt Çakır olmalıydı. Bunu taraf tutarak bir Türk olarak söylemiyorum. Objektif bir futbolsever olarak söylüyorum. Dünya Kupası final maçını yöneten İtalyan hakemin performansını vasat bulduğumu da söyleyebilirim.

Alman milli takımında oynayan Türk oyuncumuz Mesut Özil’in biraz fiziğini geliştirmesi ve kondisyonunu artırması halinde adını dünya yıldızları arasına yazdıracağından eminim. Ama bunun için çok çalışması gerektiğini hocalarının da söylediğinden eminim.

Ama her şeye rağmen Almanların kupayı tüm maçlarını iyi oynayarak, izleyenlere zevk vererek ve hak ederek kazandıklarını düşünüyorum. Onlardan daha iyi bir takım yoktu maalesef.



















Bir sonraki dünya kupasına kadar daha önümüzde 4 yıl var. Ümit ediyorum ki 2018 dünya kupasında Türk milli takımımızı izleme ve destekleme fırsatını yakalarız inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder