Sayfalar

2 Ocak 2015 Cuma

Mevlid Kandili


Bu gece Mevlid Kandili. Mevlid, kelime anlamı doğum zamanı demektir. Mevlid gecesi Rebiul-evvel ayının 11. Ve 12. günleri arasındaki gecedir. Peygamber efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V.)’ in doğum günü ve bütün Müslümanların bayram günüdür.
Hz. Adem aleyhisselam, cennette yasaklanan şeyi unutarak yedikten sonra yeryüzüne indirilince yüce Allah’a şöyle duada bulunmuştur:
”Ya Rabbi, senden Muhammed (S.A.V.)’in hakkı için beni bağışlamanı istiyorum.
 Yüce Allahü Teala sorar: “Ya Âdem, henüz yaratmadığım halde Muhammed’i sen nasıl bildin”

Hz. Adem cevap verir:”Ya Rabbi, sen beni kudretinle yaratıp bana ruh verdiğinde başımı kaldırdım. Arş-ı Ala’nın ayaklarında “La ilahe illallah Muhammed’ün Resullullah” yazılı olduğunu gördüm. Bildim ki sen isminin yanına ancak mahlûkatından sana en sevgili olanın ismini koyarsın.”
Allah’ü Teala’da Hz. Âdem peygamberi habibi Hz. Muhammed Mustafa’nın ismi hürmetine affeder. 

Hafız Muhammed İbni Cezeri Şafii diyor ki: Ebu Leheb’e (Peygamberimizin amcası) rüyada hali sorulduğunda, çok azap çekiyorum. Ancak, Resullullah’ın dünyaya gelişini müjdeleyen cariyemi sevincimden azat ettiğim için, her yıl, Rebiul-evvel ayının 12. geceleri, azabım hafifliyor.

Düşünebiliyor musunuz, Ebu Leheb gibi azgın bir kafirin azabı hafifleyince, O yüce Peygamberin ümmetinden olan bir müminin, Onun doğduğu gece için sevinmesi, ibadet etmesi, Allah’a dua etmesinden ne kadar büyük bir sevap kazanılacağını.

Bu vesile ile bu mübarek ve önemli gecede Peygamberimize salavat getirmek, ona dua etmek, hayır yapmak, düşkünlere yardım etmek en büyük ibadetimiz ve görevimiz olmalı. Elimizden geldiği kadar dua edelim. ALLAH yaptığımız ve yapacak olduğumuz dualarımızı dergahı izzetinde kabul buyursun İNŞALLAH…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder